Veelgestelde vragen

Hoe plaats ik een order?

Je plaatst een bestelling en vult daarna alle gegevens in en ga verder naar betalen. Je ontvangt hierna een e-mail ter bevestiging.

Verzenden binnen Nederland:

Voor alle bestellingen onder de 75 euro geldt een vast verzendtarief van 4,95 euro. Bestel je voor meer dan 75 euro, dan betaal je geen verzendkosten. Nadat wij het bestelde product verzonden hebben ontvang je hierover een e-mail.

Hoe kan ik een bestelling annuleren of wijzigen?

Stuur een e-mail naar info@bloominghome.nl met daarin je wijziging.

Ik heb iets extra's bij mijn bestelling gekregen. Wat is dit?

Omdat wij het zó leuk vinden dat je bij ons een bestelling hebt gedaan, doen we er vaak een kleinigheidje bij als extra. Dat kan variëren van een kleine steentje, wierook, bloemzaadjes of iets anders leuks. De stenen en de wierook vind je altijd terug in de webwinkel, dus kijk daar lekker rond om erachter te komen welke we bij jouw bestelling hebben gedaan.

Iets in mijn bestelling is beschadigd. Wat doe ik nu?

Je hebt iets besteld wat helaas bij de verzending is beschadigd. Ontzettend zonde natuurlijk! Mail Blooming Home zo snel mogelijk, zodat we voor een oplossing kunnen zorgen. Voeg bij je mail altijd een foto toe, dan kunnen we zien wat er is beschadigd.

De ontvangen bestelling voldoet niet aan mijn verwachtingen.

Wij verkopen veel unieke producten. Bij deze unieke producten staat altijd een foto van het product dat je koop tenzij anders bij het product vermeld. Bij producten waarbij staat vermeld dat je een soortgelijk product ontvangt, betekend dat de het product iets kan afwijken van de foto. Het gaat bij edelstenen bijvoorbeeld om een natuurproduct of het kan om handgemaakte producten gaan. Hierdoor kan dus zijn dat het product iets afwijkt in vorm, grootte of kleur. Stel je verwachtingen hier op in. Wanneer je niet tevreden bent met hetgeen wat je hebt ontvangen, mag je retourneren. Daarbij moet je wel rekening houden met de retourvoorwaarden. Neem altijd eerst contact op via de mail, voordat je iets retour stuurt.

Ik wil graag een aantal dingen reserveren, zodat ik het op een later tijdstip kan betalen. Is dit mogelijk?

Nee, reserveren is niet mogelijk.

Mijn bestelling is een cadeautje, kunnen jullie het inpakken?

Wanneer je wilt dat iets extra mooi wordt ingepakt kan je kiezen voor een cadeauverpakking. Deze moet je dan bestellen, wij vragen hier een kleine bijdrage voor. Zoek even op cadeauverpakking in de webwinkel en je vind het snel.

Hoeveel kost verzenden en hoe snel wordt mijn bestelling verzonden?

Voor Nederland:

Voor alle bestellingen onder de 75 euro geldt een vast verzendtarief van 4,95 euro. Bestel je voor meer dan 75 euro, dan betaal je geen verzendkosten.

Voor België:

Voor alle bestellingen onder de 125 euro geldt een vast verzendtarief van 8,50 euro. Bestel je voor meer dan 125 euro, dan betaal je geen verzendkosten.

Indien je ergens anders woont dan in Nederland of België kunt je contact met ons opnemen.

Zodra wij het bestelde product hebben verzonden, ontvang je hierover een e-mail met Track & Trace-code. Wij versturen onze pakketten binnen 24 uur.

In de webshop staat dat het artikel is uitverkocht. Kan ik het dan alsnog bij jullie bestellen?

Als het om edelstenen gaat betekent uitverkocht echt uitverkocht. Bij woonproducten kun je altijd een mailtje sturen naar info@bloominghome.nl, dan zullen wij proberen het product voor je te bestellen. Check regelmatig de website om te zien of er nieuwe updates zijn.

Hoe volg ik mijn bestelling?

We informeren je altijd per e-mail wanneer je bestelling verzonden is. Hierbij ontvang je ook je Track & Trace-code waarmee je het pakket kunt volgen. Normaal gesproken wordt je zending binnen twee dagen na verzending geleverd, maar hou er rekening mee dat dit anders is als je in drukke perioden besteld. Als je op vrijdag of in het weekend besteld, wordt de bestelling meestal op dinsdag geleverd.

Ik wil mijn bestelling komen ophalen.

Heb je tijdens het bestelproces aangegeven dat je je bestelling gratis wilt komen ophalen in Wijk bij Duurstede, dan zullen wij via de mail/telefoon contact met je opnemen om een afspraak te maken wanneer je je bestelling komt ophalen.

Hoe kan ik een product terugsturen?

Voldoet je bestelling niet aan je verwachting, dan heb je het recht, zonder opgaaf van redenen, binnen 14 dagen retour te sturen. De bedenktijd gaat in op de dag nadat je de bestelling hebt ontvangen. Wanneer je een artikel wil retourneren, stuur dan even een e-mail naar info@bloominghome.nl.

Het artikel dient binnen 14 dagen in de originele verpakking en voldoende gefrankeerd retour te worden gestuurd naar:

Blooming Home

Zandweg 21

3962 EA Wijk bij Duurstede

Het artikel moet onbeschadigd zijn en netjes ingepakt retour worden gezonden.

De verzendkosten die je maakt om je bestelling terug te sturen worden niet door Blooming Home vergoed en zijn dus voor eigen rekening. We adviseren je om het verzendbewijs te bewaren. Wanneer het artikel in goede staat is ontvangen wordt het aankoopbedrag exclusief de door jou gemaakte verzendkosten van retourzending, binnen 5 werkdagen op je bankrekening overgemaakt.

Geretourneerde artikelen worden alleen geaccepteerd wanneer deze onbeschadigd, in originele verpakking en met juiste frankering zijn ontvangen door Blooming Home. Beschadigde, gebruikte of bevuilde artikelen en onjuiste frankering worden niet geaccepteerd en kunnen wij niet in behandeling nemen.

Hoe zorgen jullie dat jullie milieubewust werken?

We maken zoveel mogelijk gebruik van groene materialen (zoals karton) en hergebruiken dozen en verpakkingsmaterialen. Bestellingen brengen we op de fiets naar het postkantoor of we sparen meerdere bestellingen op, zodat we niet voor één bestelling op en neer hoeven te rijden.